Afscheid Nederland+aankomst Barcelona

29 maart 2019 - Eindhoven Airport, Nederland

Na een weekje spullen ingepakt en laatste dingen op een rijtje te zetten was het op vrijdag 29 maart 2019 dan zover... BARCELONA 2019! Om 3.30 in de nacht vertrokken we van huis om naar Eindhoven Airport te rijden. We arriveerden daar rond 4.30, we liepen naar de La Place om nog even wat te drinken en op Romée te wachten.

Rond 6.00 was het dan zover om afscheid te nemen van onze ouders en zussen. Daarna met onze (zware) koffers door de douane. Om 6.45 zaten we in het vliegtuig, om om 7.00 te vertrekken naar Barcelona.

De reis verliep goed en rond 9.00 arriveerde we op het vliegveld in Barcelona. Eenmaal uit het vliegtuig moesten we opzoek naar de plek waar onze koffers arriveerde. Na een tijdje hadden we beide onze koffers en liepen we naar buiten om de Aerobus te pakken naar Place de Cataluna. Na ongeveer een half uurtje arriveerden we op Place de Cataluna, waar Floor van Dutch Students Abroad ons op stond te wachten.

Vanwege onze grote zware koffers besloten we om eerst een kaart te kopen voor het openbaar vervoer. We hebben toen de metro gepakt naar de Ramblas om de huur te betalen bij de huurbaas. Om met de koffer over de Ramblas te lopen was geen goed idee in de drukte, dus hebben we een taxi gepakt naar ons appartement.